Ženy ve světě

Podruhé za želvami a tyrkysovým mořem na krásný ostrov Zakynthos

Kaliméra, dobré ráno z Řecka!

Každé ráno jsem zdravila náš přechodný domov na ostrově Zakynthos a vítala nový den. Kohout mě budil přesně v čase, abych stihla dechberoucí východy slunce. Užívala jsem si ranní červánky přímo z našeho balkónu s výhledem na moře, stejně jako na pláži pod hotelem, kam jsem seběhla.

Můžete nasát atmosféru v tomto videu.

V pár slovech bych naši dovolenou charakterizovala takto: zeleň, nekonečné moře hrající všemi odstíny modré, zelené a tyrkysové, cyklámenové a růžové květy, olivovníky, písčité pláže, ranní buzení kohoutem a dechberoucí východy slunce a vynikající řecká kuchyně. Zlatým hřebem byli želvi Caretta caretta a neskutečná pohoda a relax na nejslunnějším řeckém ostrově.

Kdy vznikl nápad vyrazit na Zakynthos?

Někdy uprostřed blátivé zimy v Praze roku 2017, jsme si se sestrou řekly, že bychom v létě rádi vyrazily někam k moři. Jelikož jsem se před víc než rokem vrátila z 3,5letého pobytu v Anglii, jsem teď šťastná, že si opět mohu užívat chvíle s rodinou.

Byla jsem z nápadu nadšená!

Kdo vybíral kam pojedeme?

Výběr dovolené jsem nechala na sestře, která kvůli malému synovi, mému synovci, zvolila relaxační dovolenou all inclusive v 3+ hvězdičkovém hotelu s bazény a tobogány na Zakynthosu.

Dovolená snů

Na Zakynthosu jsem strávila dovolenou snů před dvěma lety se synem Pájou. Proto se už teď těším na opětovné shledání s tímto nádherným ostrovem. Jen tak vypnout, válet se u bazénu, plavat v moři a dopřávat si řeckou kuchyni. Je nám jasné, že 1-2 kg, které stopro nabereme, budeme muset po příjezdu vycvičit :D.

Nejsem úplným příznivcem all inclusive dovolených, byla jsem takto jen jednou na Rhodosu, když byl syn malý. Je ale fakt, že člověk se nemusí o nic starat a může naprosto vypnout, vůbec nic neřešit a jen odpočívat, což mi teď přijde naprosto vhod.

Cítím, že přesně tohle si teď potřebuji dovolit. Před dovolenou mě potrápily bolesti zad a do posledního týdne jsem si nebyla jistá, zda vůbec budu schopna odjet. Naštěstí se přesně pár dní před odletem vše uklidnilo.

Den D je konečně tu!

Dočkali jsme se! Je půlka července a naše tříčlenná partička vyráží směr letiště Václava Havla. Jak se tam spolehlivě dostat popisuji ZDE. Odtud nám letí letadlo na zelený ostrov Zakynthos v Řecku. Po odbavení čekáme napjatě na přístup na palubu letadla společnosti Travel service.

Odlet z letiště Václava Havla

Welcome on board! Vítá nás náš kapitán Kotlík na palubě letadla Boeing 737-800. To nám pěkně ladí k dovolenkování a vyvolává úsměv na tvářích.

Před námi je 2 100 km vzduchem na trase Praha – Zakynthos. Jelikož je letiště na Zakynthosu plné, čekáme v letadle na odlet skoro hodinu.

Poté už vzlétáme až do nebes. Video z letadla si pusťte ZDE.

Po 10 minutách letu se můj 9letý synovec zeptá. Už jsme za Brnem? 🙂

Let si krátíme čtením, povídáním a focením s červeným nosem, který jsme si vyrobili z rajčete. Jo, už tu dovolenou opravdu potřebujeme!

Občerstvení na palubě letadla

Tento rok podávají zdarma pouze kelímky s vodou, ještě před dvěma lety jsme dostali bagety. Občerstvení se ale dá v letadle zakoupit.

Přistání na letišti Dionysios Solomos

Po více jak dvou hodinách letu jsme skoro v cíli. Zastaví se nám dech nad krásou ostrova, nazývaného zkráceně Zante, nekonečného modrozeleného Jónského moře s písečnými plážemi a vápencovými útesy, které zahlédneme skrz okénka letadla. Ach!

Přistáváme na malém letišti Dionysios Solomos (kód je LGZK) jako jediné letadlo. Ještě posunout hodinky o hodinu více a vyrážíme za naším letním dobrodružstvím. Autobus od CK nás po hodině jízdy vyloží před naším hotelem Zante Imperial Beach. Recepční mluví anglicky a tak bez problémů provedu rychlý check-in, který sestává z vyplnění jména, čísla pasu, telefonu a emailu do formuláře a sjedeme výtahem do našeho pokojíčku. Rychle vybalujeme plavky a ručníky a hurá na bazén a k moři.

Přípitek

Přípitek tradičním anýzovým likérem zvaným ouzo čti úzo jsme si odpustili. Vy, co jste už ochutnali, asi víte proč. Chutná po pendreku, který už od dětství nemám ráda. Naopak řecké víno a pivo mi moc chutná.

Poloha hotelu

Nacházíme se na jihovýchodě ostrova s výhledem na řecký poloostrov Peloponés. Do hlavního města Zakynthosu je to cca 15 km. Hotel se vypíná nad útesem nad Jónským mořem.

Na pláž vedou schody a lanovka (ta fungovala půlku našeho pobytu, tak s ní raději nepočítejte). Hotelový komplex proto není vhodný pro špatně pohyblivé lidi.

Náš hotel je součástí komplexu tří hotelů se společným názvem Ionian-Hotels Zante Royal Resort. Můžeme se volně pohybovat a využívat celý komplex.

Přímo v našem hotelu je ráj pro děti s názvem Zante world včetně bazénu s tobogánem, vláčku, obrovské haly s trampolínou, skákacím hradem, divadlem, šipkami atd. Vedle nás se nacházel kurt a hřiště na míčové hry. Nad námi je fontána a pěkné posezení v dalších restauracích.

Pláž

Největším plusem je nádherná písečná pláž s jemňoučkým pískem a pozvolným vstupem do křišťálově průsvitného moře (40 m a stále stačíte). Viděla jsem si na růžově namalované nehty na nohou :D. Je ideální pro děti a nejisté plavce či úplné neplavce. Rozprostírá se v zálivu kousek od oblasti Vassilikos, kde byla původně rybářská vesnička.

Dopoledne stín na pláži nehledejte. Odpoledne stačí  vzít si s sebou ručníky a natáhnout je na písek.

Pronájem slunečníku a 2 lehátek je za 6 Euro na den. Drink zdarma už nepodávají.

Daník plaval a potápěl se v bazénu, šnorchloval v moři.

Jedinou nevýhodou pro mě bylo, že se z pláže nedá projít na další, protože hotelová pláž je v zálivu a průchodu brání skály. Mám ráda, když se večer mohu procházet podél moře.

Písečná pláž pod hotelem a ranní rozcvička

Výlet lodí

Shodli jsme se na tom, že si uděláme jeden výlet lodí, aby ani synovci neutekli či spíše neuplavali vzácné želvy Caretta caretta a mohl si zaplavat v nádherných jeskyních. Přímo na naší pláži jsem pro nás objednala výlet středně velkou loďkou. Znalost angličtiny se tu opět hodila.

Kapitánka Stella nás spolehlivě dokormidlovala okolo pláže Laganas, do přístavu Agio Sostis, kde jsme poblíž byli ubytováni se synem Pájou, k jeskyni Keri a na želví ostrov Marathonisi. Synovce zaujalo, že některé loďky, které nás míjely, měly řeckou i pirátskou vlajku.

Želví ostrov Marathonisi

Je tu líheň želvích vajíček s bezpočtem hnízd, proto jsme se mohli pohybovat jen v malé části ostrůvku. Želvi se živí medůzami, proto až do srpna skoro žádné v moři neuvidíte. V srpnu želvi plují hledat teplé vody. Na Zante, jak se také ostrov Zakynthos nazývá, je pro ně už zima.

Moře zde přechází v nádherné odstíny světle zelené, tyrkysové až modré. Sestra se synovcem si tu s nadšením zašnorchlovali.

Keri jeskyně

Úžasný zážitek jsme prožili v jeskyni Keri, kde jsme měli možnost proplavat. Doporučuji si s sebou vzít nafukovací polštářek či kruh pro lepší pocit. Je tam velká hloubka.

Rybaření

Ráno před úplňkem slunce pozoruji rybáře na loďkách. Musí dál na širé moře, protože dříve používali k lovu ryb dynamit a v důsledku toho už u pobřeží nejsou ryby.

Vodní sporty

Hned za skálou naší pláže je pláž St Nicholas ve Vassilikos, kde si můžete vyzkoušet vodní sporty. Na výběr je banán (banana), šlapadla, parasailing, jetski, fly fish, flyboard, crazy sofa, sting ray, ringo, vodní lyže (waterski),  potápění (scuba diving), paddle boat.

Řecká kuchyně

V řeckých jídlech nesmí chybět olivový olej, česnek a koření. Tato kuchyně je ovlivněna italskou, arabskou a tureckou kuchyní. Naše top jídla byly mimo ryb tzv. „šašliky“ a řecký salát. Oblíbené tzatzíky z okurek, jogurtu a česneku jsem si dopřávala každý den. Dolmádes neboli vinné listy plněné rýží nám se sestrou zachutnaly. Jehněčí maso nemusím, ale tady bylo výborně okořeněno takže i já jsem ochutnala.

Na terase restaurace s výhledem na moře

Sladká tečka

Z ovoce byl k dispozici hlavně slaďoučký vodní a žlutý meloun. Zmrzlina a řecké dezerty byly vynikající a dopřávali jsme si je každý den. Ráno byly nejoblíbenější palačinky dělané přímo před našima očima na terase hotelové restaurace. Výborné byly s nutelou, jahodovým džemem či medem. Jak kdo má rád. Na video, jak smažily palačinky se můžete podívat ZDE.

Řecký večer v plážovém baru

Zkusili jsme si zatančit řecký tanec na řeckém večeru, který se konal přímo u moře v plážovém baru, beach bar. Obdivovali jsme tanečníky v nádherných krojích, kteří měli opravdu parádní vystoupení.

Jak prozkoumat celý ostrov

Sestra i já jsme už na tomto ostrově strávili před lety poznávací dovolenou, proto tentokrát prozkoumávání ostrova neplánujeme. Pronájem auta, mopedu nebo čtyřkolek ale není problém. Nezapomeňte si přibalit do kufru řidičský průkaz. Kolo je také v nabídce, ale to vám nedoporučuji. Ostrov je „z kopce do kopce“ a v tom teple by to byl očistec.

Rozloučení s ostrovem

Nadešla chvíle loučení s tímto přenádherným klenotem matičky Země. Věříme, že se sem ještě podíváme. Děkujeme za krásný čas, který jsme tu mohli strávit.

TIPY na dárky pro rodinu a kamarády:

• olivy,
  • utěrky s motivem želviček Caretta caretta,
  • sýry.

Co by vás ještě mohlo zajímat:

1. V Řecku se všude musí počítat s horším standardem ubytování (hlavně v koupelně a na WC).

2. Měli jsme za příplatek pokoj s výhledem na moře a tak krásné východy a západy slunce přímo z hotelu jsem jinde ještě nezažila. Většinou jsou tyto pokoje celkově na vyšší úrovni.

3. Přímo v hotelovém komplexu je půjčovna automobilů.

Auto jsme si nepůjčovali, pojali jsme to hlavně jako relax u moře a bazénu.
Výhodou půjčení auta je možnost poznání ostrova (tento komplex je na kopci a ve vedrech se nám ani pěšky na procházky dolů do vesnice nechtělo. Ale sestře a synovci to vůbec nevadilo, u hotelu jsou každý večer zábavné programy pro děti i dospělé. Možnost jíst v kterémkoliv hotelu v komplexu bylo prima zpestření.

4. Menší nevýhodou je, že all inclusive se nevztahuje na plážový bar (řešili jsme to napitím se u bazénu před odchodem k moři).

5. Ručníky jsme si k moři nosili vlastní.

6. Ceny výletů okolo 40 € za dospělé a cca půlka za děti.

My kupovali přímo na pláži pod hotelem, u stánku, vyšlo to o dost levněji než přes delegátku.

7. Let trvá 2 hodiny, cesta autobusem do hotelu hodinu.

My přiletěli odpoledne takže jsme měli jako první jídlo večeři.
Pozor na změnu času. V Řecku je o hodinu více.:)

Byli jsme trochu nejistí před odjezdem, kvůli spoustě negativních recenzí na internetu a pak jsme byli rádi, že jsme se nenechali odradit.

Přeji vám nádherné zážitky na vašich cestách a doporučuji zavítat na tento věčně zelený ostrůvek.

Adél

Milovnice a „průvodkyně“ do Anglie a trenérka angličtiny pro začátečníky a mírně pokročilé

Více informací o tréninku AJ po Skypu se dozvíte na mém osobním webu tady.

Adéla Kubešová

40+! No a? Plňte si sny a vyražte třeba do Anglie. Ve 40 letech jsem si odjezdem do krásné Anglie splnila dávný sen. Teď pomáhám s angličtinou a odjezdem do Anglie i ostatním ženám, aby mohly roztáhnout křídla a rozletět se za radostnějším a naplněnějším životem.